Tiny Weddings

TinyWedding
Minder is meer.

Klinkt goed, toch, een TinyWedding? Instant positive vibes! Het kan zo in de Dikke van Dale, omschrijving erbij is bijna niet nodig. Want je hoeft er maar even bij stil te staan en je ontdekt al snel de vele voordelen van een TinyWedding. Minder is meer: met een select gezelschap aan gasten ontstaat er een schat aan mogelijkheden.

Bijvoorbeeld er een heel weekend voor uittrekken. Uitgebreid dineren met quality food. Aan lange tafels buitenlandse sferen creëren, dat kan ‘gewoon’ in Nederland. Voor iedereen de tijd hebben. Die persoonlijke ceremonie houden op een plek die iets voor jullie betekent, en daar met zijn allen naar toe gaan. Kortom, precies kiezen hoe jullie het voor je zien, zo’n topdag. Niet geleefd worden omdat er zoveel ‘moet’, maar beleven en genieten met iedereen de je lief is.

Tiny is Big.​

Daarom hieronder Tien Tiny Tips voor een bruiloft die groots voelt.

Het begint natuurlijk met die niet al te lange gastenlijst. Maar hoe doe je dat? Hoe kies je wie je uitnodigt, en wie niet? Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk. Een Tiny Wedding gaat om ‘Loved Ones Only’. Mensen met wie je close bent, die belangrijk voor jullie zijn. Dus die tante die je haast nooit ziet? Maybe not. De kinderen van jullie vrienden? Mag en kan, maar je kunt de ouders ook een fijn uitje zonder kids cadeau doen. Collega’s? Alleen als je die ook tot je vriendenkring rekent.
Er is eigenlijk maar een stelregel: nodig niemand uit omdat het zo hoort, je er niet omheen kunt, of je moeder het graag wil 😉

Zorg voor een intenser samenzijn door met je gasten samen iets (min of meer) actiefs te doen. Dus na de taart: in plaats van alleen borrelen en wachten tot het diner: organiseer een wijn- en whiskeyproeverij, of een workshopje cocktails maken (en daarna opdrinken uiteraard). Of wat dacht je van een buitenspellenmiddag in teams met levensgroot Jenga? Ook leuk: tour door de omgeving in bijzonder vervoer, en op verschillende plekken uitstappen voor een aperitiefje, signature drink of champagne-sabreer-momentje. Kan allemaal geregeld worden! (zie ook tip 9)
Voordeel is dat je gasten elkaar leren kennen en jullie in de gelegenheid zijn iedereen te spreken.

Wie heeft bedacht dat het na één dag weer voorbij moet zijn? Trakteer jezelf en je gasten op een of meer overnachtingen! Trouw je in het buitenland, dan gaat het bijna als vanzelf om een TinyWedding: met alleen gasten die echt iets voor jullie betekenen een paar dagen in elkaars aangename gezelschap zijn. Maar zo’n “destination wedding” vibe kun je zeker ook in Nederland creeren! Er zijn heel wat trouwlocaties die je geheel voor jezelf hebt, met ook nog eens de mogelijkheid met (een deel van) je gezelschap te overnachten. Zo kun je het feest gewoon al de avond ervoor laten beginnen met een fijne ontvangsborrel, en juist the day after gezellig samen aan het ontbijt. Voor meerdaagse bruiloften met buitenlandse sferen hoe je tegenwoordig het land niet meer uit!

Intiem trouwen met een groots gevoel: trouwen op een kasteel

De romantiek van vervlogen tijden, authentieke sfeer, bijzondere ‘backdrop’: een kasteel of landhuis biedt sowieso iets unieks voor een trouwdag.

Altijd al eens een kijkje willen nemen en ervaren of een kasteel iets is voor jouw bruiloft? Op de Dag van het Kasteel op 29 mei 2023 (tweede pinksterdag) kun je het allemaal ervaren!

Read More »

5 tips voor je weddingvows

Goed, je bent over de drempel en hebt besloten dat je elkaar jullie trouwgeloften gaan vertellen tijdens de ceremonie. Om last-minute-schrijfstress te voorkomen, 5 tips van een pro!

Read More »

Maak je ceremonie zo persoonlijk als maar kan. Als je geen familielid of vriend voorhanden hebt die een persoonlijk speech uit zijn of haar mouw schudt, denk dan eens aan een BABS (bijzonder ambtenaar van de burgerlijke stand) die je helemaal zelf uitzoekt en kiest. Die jullie verhaal op geheel eigen wijze verwoordt en vrienden en familie in het verhaal betrekt zodat het superpersoonlijk wordt. Of ga voor die fijne muzikanten die niet alleen prachtig jullie gekozen nummers live kunnen spelen,  maar zelfs een lied voor je op maat maken. Hoe persoonlijk wil je het hebben?

 

Locatie, locatie, locatie. Ook op je bruiloft drie heel belangrijke factoren. Kies bij voorkeur een plek waarbij je het zowel binnen als buiten met je hele gezelschap goed toeven is. Of kies die plek die heel bijzonder is voor jullie, en regel daar gewoon een fraaie tent als slechtweer-optie. Voordeel van een TinyWedding: meer keus! Want een klein gezelschap past al snel. Ook meer dan een locatie behoort tot de mogelijkheden: ceremonie in een weiland, diner in je favoriete restaurant. Regel mooi vervoer om je gezelschap te trakteren op een gezellig ritje zonder benodigd navigatiesysteem.

Een heel belangrijke. Kies jullie trouwlocatie niet alleen vanwege de mooie plek of de toffe inrichting, maar ook omdat jullie je er welkom voelen. Waar je al dat drankje voor je neus hebt staan voordat je zelf nog maar bedacht had dat je er trek in had. Die met je meedenkt. En eigenlijk geldt dat voor alle leveranciers die je kiest voor je bruiloft. Als het voelt alsof je vrienden kan worden voor een poosje, zit het helemaal goed.

 

“Tiny is geen getal.
Tiny is een gevoel”

Intieme TinyWeddings vragen bijna om knapperende haardvuurtjes. Dat kan natuurlijk op zwoele zomernachten bij een kampvuurtje, maar oh hoe gezellig is het juist bij dat haardvuur in de herfst en winter. Ontvangst met glühwein en warme chocolademelk bij vuurkorven, een fakkeltocht, en bijvoorbeeld in Twente: midwinterhoornblazers in de aanloop naar Kerst. Sfeertje hoor.

Geen avondfeest? Uitgebreid dineren, misschien met hier of daar een speech tussendoor, is minstens zo mooi. Speel voor, tijdens of na het diner een persoonlijke pubquiz met alle gasten. Onderverdelen in teams per tafel, persoonlijke vragen over jullie zelf toevoegen als onderdeel van de quiz. Goede sfeer: check! De dj of band nodig je uit tijdens de borrel voor een lekker loungy sfeertje. En laat hem of haar gewoon blijven voor een diner dansant! 

Investeer in professionals en laat je ontzorgen. Zowel bij het verzinnen van wat je allemaal wil doen op die topdag -want dat wordt het- als bij het organiseren om alles en iedereen op het juiste moment op de juiste plek te laten zijn. Hoe heerlijk als je daar zelf geen omkijken naar hebt, en alleen maar je wensen hoeft te bespreken! Bijkomend voordeel: je kunt al je gasten gewoon mee laten vieren en hoeft niemand met de onderschatte taak van ceremoniemeester op te zadelen.

Ga op zoek naar de extra’s die het voor jullie speciaal maken. Door te schrappen in je gastenlijst, hou je ruimte over om precies die dingen te kiezen waar je jezelf en jullie gasten extra mee verwent.

Extra gang bij het diner van die top-cateraar. Die ene fotograaf die al een poos op je shortlist staat. Prachtige bloemdecoratie die het helemaal af maakt.  Sweettable met lekkers dat je helemaal zelf kiest. Net die bijzondere stof voor je pak of trouwjurk. Top-visagie op je trouwdag, óók voor je zus en je moeder. Overnachten op die geweldige locatie en volgende dag nog even doorvieren. Verzin het maar! Jullie kiezen, ga ervoor 🙂

Tiny Weddings professionals

Adresjes van leveranciers die jouw TinyWedding tot een heel persoonlijke beleving kunnen maken